Sociální nebo fundraisingové sítě?

Instagram testuje žhavou novinku
#Zaujalo nás
Zpět

 

Svět sociálních médií se mění raketovým tempem, a to nejen co se týče integrace nejnovějších technologií jako je augmentovaná realita přímo do platforem, ale i co se týče naplňování svého názvu: sítě opravdu jsou stále sociálnější. A ještě o krok dál vše posouvá Instagram, který právě testuje svou žhavou novinku.

 

 

V USA, Velké Británii a Irsku nyní tato dceřiná firma Facebooku testuje možnost osobních fundraisingových kampaní na Androidu i iOS. Tato nová funkce má do budoucna všem koncovým uživatelům umožnit vybírat peníze na osobní účely přímo z prostředí svého profilu v aplikaci. Vedení firmy tvrdí, že všechny fundraisingové kampaně budou muset splňovat poměrně přísná pravidla, která stanovují oblasti, kterých se vybírání peněz smí, respektive nesmí týkat.

 

 

Tyto kampaně pak bude velice jednoduché spustit (tedy poslat ke schválení…) přímo v aplikaci, přes telefon, kdykoli si zamanete. Po schválení budete mít přesně 30 dní, abyste splnili svůj předem stanovený cíl, podobně jako to známe z již zaběhlých fundraisingových serverů. Instagram vám však vše umožní udělat rychle a bezbolestně přímo v aplikaci, kterou uživatelé důvěrně znají. Právě proto si od tohoto slibuje velký příliv zájemců, kteří si právě se složitými speciálními fundraisingovými servery nedokážou poradit.

 

 

Tato funkce by měla být dostupná jak ve Stories, tak ve Feedu a platby mají probíhat přes Facebook Pay, stejně jako nové Instagram Nákupy. Principiálně se tak jedná v podstatě o rozšíření stávající služby „Instagram Donations“ (respektive „Facebook Donations“), která je však orientovaná čistě na neziskový sektor. Facebook a Instagram tedy v této krizové době přistupují k rozšíření této funkce i na osobní projekty. Můžeme očekávat, že funkce bude mít úspěch například u vývojářů, filmařů, či kapel, které budou potřebovat prostředky na dokončení svého projektu.

 

 

Stávající fundraising pro neziskovky je velice populární, jen na organizace zabývající se krizí v rámci COVID-19 Facebook vybral za první polovinu roku 2020 přes sto milionů dolarů. Je tedy zjevné, že mezi uživateli má tato funkce již značnou popularitu. Tak uvidíme, jak se toto nové rozšíření na osobní projekty ve světě chytne a zda udělá Instagram a Facebook zase o něco snesitelnějším místem, kde si budeme často říkat ono okřídlené „tady je svět ještě v pořádku,“ anebo přesně naopak místem, kde z nekonečného návalu více či méně nesmyslných fundraisingových kampaní nebudeme chtít trávit ani minutu. Budeme to napjatě sledovat.

Zpět