Neziskový sektor stojí na nadšení, snech a potřebě něco měnit. To samotné však často nestačí a vyplatí se vědět, kde můžete pro svůj projekt hledat podporu. Už více než rok se mohou české neziskovky zapojit do projektu Google pro neziskové organizace.
GOOGLE APPS PRO NEZISKOVÉ ORGANIZACE
Bezplatná verze profesionální sady firemních online nástrojů Google Apps, která zahrnuje Gmail, Kalendář Google a Disk Google pro spolupráci a možnost využít 30 GB úložného prostoru.
Bezplatná inzerce ve vyhledávání Google až do výše 10 000 $ měsíčně pro propagaci a zvýšení povědomí o aktivitách.
Prémiové budování značky pomocí kanálů YouTube a zvýšen. kapacita nahrávání.
Jedním krokem tak dostávají k dispozici několik nástrojů, které jim mohou výrazně pomoci s komunikací – bezplatnou inzerci ve Vyhledávači Google, pokročilé nástroje YouTube a sadu online aplikací Google Apps pro neziskovky (Gmail, Kalendář či Google Disk). Program také nabízí výukov. materiály, případové studie nebo možnost zapojit se do světové komunity neziskovek a sdílet své zkušenosti.
Zkušenost s využíváním Google Ad Grants mají už například organizace Člověk v tísni, Dobrý anděl nebo Unicef.
„Program Google Ad Grants už do sbírek Člověka v tísni přinesl přes 2 miliony korun a naše reklamy si prokliklo 700 tisíc uživatelů. Díky tomu jsme mohli nakoupit několik tisíc koz či školních pomůcek pro nejchudší lidi na misích. Další výhodou je možnost dát vědět o tématech, kterými se zabýváme, ať už se týkají chudoby v Česku, či lidských práv ve světě,“ říká Tomáš Urban z organizace Člověk v tísni.
Markéta Křížová z Dobrého anděla jej doplňuje: „Jako nezisková organizace bychom si propagaci v takovém rozsahu mohli jen stěží dovolit. Každý měsíc plného využívání Google Ads Grants naši reklamu zobrazí 800 tisícům uživatelů a proklikne na ni téměř osm tisíc lidí.“
„Největší přínos jsme zaznamenali ve více než 100procentním nárůstu návštěvnosti našich webových stránek a charitativního e-shopu, což se projevilo zvýšeným počtem objednávek nab.zených produktů i online darů na pomoc dětem v rámci našich programových aktivit, které UNICEF rozvíjí ve více než 150 zemích světa,“ potvrzuje Hana Čermáková z UNICEF.
Zapojit se mohou neziskové organizace, které splňují podmínky programu. Jejich způsobilost pro Google ověřuje síť TechSoup Global, která v České republice působí prostřednictvím partnerské organizace Sdružení VIA realizující program TechSoup Česká republika.
Máš něco na jazyku? Zapoj se do diskuze.