Facebook Dating: nová éra seznamování přišla do Evropy

#appky
#trendy
#social
Zpět

Facebook nedlouho po premiéře v USA pustil do Evropy svou novou funkci, ve které vidí velkou budoucnost. Vývoj trval déle, než asi samotný Zuckerbergův tým očekával, ale je to konečně tady a na kolbišti seznamovacích aplikací přibyl další významný hráč. Přivítejte Facebook Dating, platformu, na které možná naleznete svou životní lásku.

 

Na českém (a slovenském) trhu Facebook adaptoval svou platformu Dating jednoduše jako „Seznamka“. Nejedná se o standalone aplikaci typu Messenger, ale je implementována přímo do hlavní mobilní aplikace Facebook jako její nová funkce. Není to funkce, kterou poskytovatel automaticky zapne všem – patří mezi tzv. dobrovolné funkce, tudíž její zpřístupnění musíte sami vyvolat. Facebook zkrátka asi nechce, aby vám jen tak zničehonic před prahem stály zástupy nápadníků a nápadnic. V případě, že se rozhodnete Facebook Seznamku zapnout, vytvoříte si na ni oddělený profil od svého hlavního. Ten sice využívá celý ekosystém Facebooku, tudíž o vás ví spoustu věcí, ale zůstane diskrétní. Takže se vaši přátelé ani rodina nedozví, že jste na Seznamce aktivní, mrk mrk.

Secret Crush + IG

 

 

Zcela jasným a hlavním konkurentem na českém trhu bude Facebook Seznamka pro Tinder. Upřímně – opravdu se nová Seznamka od Tinderu skoro neliší. Na základě analýzy možných společných zájmů vám prostě nabídne uživatele, se kterými byste si mohli rozumět. Ani rozhraní se od Tinderu dvakrát neliší, nicméně UX designéři Facebooku byli vždycky silní v tom, aby s úsměvem ukradli něco, co vymyslel někdo jiný (Stories si půjčili od Snapchatu, Reels od TikToku…). Jediná výraznější změna, která by mohla být opravdu game changer a přilákat množství lidí je, že nemusíte čekat na takzvaný „match“ (moment, kdy se „olajkujete“ navzájem), ale vidíte, komu se líbíte ihned. To tedy umožňuje i hlavní konkurent, ale pouze v placené verzi. Uživatel Facebook Seznamky tedy hned dostane notifikaci, že o něj někdo má zájem.

stories-in-dating-concept_optimized (1)

Vše ostatní je velice podobné jako u konkurence. Můžete si vytvořit list preferencí, na jejichž základě vám algoritmus bude hledat uživatele k seznámení. Patří sem vzdálenost od vás, preferované pohlaví (ve výběru kromě žen a mužů nechybí ani trans a non-binary s tím, že zaškrtnout lze i více možností), věk, výška, životní styl a víra. Co se mně osobně líbí je, že u posledních dvou Facebook vysloveně vyzývá uživatele k tomu, aby si rozšířili své obzory a upozorňuje, že občas naschvál „vyhodí“ i uživatele, kteří v těchto posledních dvou bodech nesplňují zadání. Je to drobnost, ale v dnešním světě, kde se pevněji a pevněji uzavíráme do svých sociálních bublin je to drobnost chvályhodná. No a po nastavení profilu už stačí jen trochu štěstí a veselka může přijít dřív, než se nadějete!

 

Sami vývojáři Facebooku tvrdí, že jim jde o to, aby zde lidé nehledali sex, ale objevovali partnery, se kterými se budou nadále poznávat. Uvidíme, zda se jim tento cíl opravdu podaří naplnit. Mají k tomu oproti konkurenčním seznamovacím aplikacím jednu nespornou a obrovskou konkurenční výhodu – již existující uživatelskou základnu enormní velikosti.

 

Text: Martin Starý

Zpět