#Výběr Chargeru:

Nejlepší online vánoční kampaně všech dob
#v síti
Taky si každý rok znovu uvědomíte, jak moc se těšíte na to, až se z televize ozve familiární popěvek “Vánoce jsou tady” a vy budete zasněně pozorovat červený kamion prohánějící se zasněženou krajinou?
Zpět

(Nejen) Coca-Cola je důkazem toho, že dobře udělané vánoční kampaně jsou k nezaplacení a to nejen ty televizní. To, co konzumujeme online na našich mobilech a počítačích nás dnes totiž ovlivňuje možná ještě více. Pojďme se podívat na to nejlepší z posledních let a navnadit se tak pořádně na letošní sezónu. Veselé Vánoce!

 

John Lewis a sir Elton

Dlouhodobě nejúspěšnější vánoční kampaně (a to je opravdu dokázáno!) má britský řetězec obchodních domů John Lewis & Partners. Tuto značku sice v Česku nikdo příliš nezná, její vánoční reklamy by však měl povinně sledovat každý. Jsou totiž opravdu dojemné, plné sváteční atmosféry a prostě nádherné. A to platí i o té letošní. John Lewis svou kampaň odstartoval už před pár týdny a tentokrát vše vsadil na populárního zpěváka Eltona Johna. A reklamní kritici tuto volbu velmi kvitují. Co si o ní myslíte vy? Ukápne slzička?

 

 

Whiskey a mlčení

Jednou z nejoriginálnějších a nejvtipnějších online vánočních kampaní vůbec je jednoznačně ta na whiskey Lagavulin z roku 2015. Vydrželi byste se 45 minut dívat na člověka, který jen sedí v křesle u krbu a beze slov, beze spěchu a bez zápletky si vychutnává skleničku lahodné whiskey? Vlastně proč ne, zvlášť pokud tvůrce reklamy dobře zkombinuje charismatického herce, jako je Nick Offerman, příjemnou atmosféru a vánoční náladu. Chuť na whisky se pak dostaví okamžitě. Nu, posuďte sami!

 

 

Let´s Air to Canada

Předvánoční období představuje skutečné žně pro virální videa, čehož značky rády využívají. Narazili jste při svém brouzdání na internetu někdy na fantastickou kampaň od aerolinek Air Canada? Dva její piloti tehdy navštívili kanadský bar v Londýně a nabídli svým krajanům dárek v podobě vánočních zpátečních letenek domů za rodinou. Tolik slz a dojetí v jednom videu jen tak neuvidíte.

 

 

Dárky nosí WestJet

S ještě mnohem úspěšnější kampaní, která byla hojně sdílená i u nás, přišla jiná kanadská letecká společnost WestJet. Jak se zdá, Kanaďanům o Vánocích prostě štěstí přeje. Snad je to i tím, že žijí tak blízko polárního kruhu. Aerolinky WestJet tehdy vyslaly svého firemního Santu, aby se cestujících jednoho letu z Toronta do Hamiltonu zeptal, co by letos chtěli na Vánoce. Jejich produkční tým pak v cílové destinaci vyrazil do nákupního boje a pokud nevíte, jak to celé dopadlo, mrkněte raději na video. Už teď je ale asi jasné, že klasický happy end vás nemine.

 

 

Google Santa Tracker

Stránka Santa Tracker od Googlu není žádnou novinkou. Existuje totiž už neuvěřitelných 14 let, Google ji však každým rokem vylepšuje. Původním smyslem stránky bylo, aby děti mohly v inkriminovaný den na mapě pozorovat, kde se “Otec Vánoc” právě pohybuje. Díky dalším a dalším vychytávkám však dnes už nabízí mnohem víc. Digitální adventní kalendář vás každý den vtáhne do další nové vánoční hry a seznámí vás s vánočními tradicemi zemí celého světa. Hru je také možné stáhnout jako aplikaci do mobilu. Ta pak nabízí i další aktivity jako třeba focení “elfies”. Řada her je zároveň záměrně nenápadně výuková, děti se díky ní učí základům programování.

santa tracker

 

Sníh je tady

A jsme zase u té Coca- Coly, která to s těmi Vánocemi prostě umí. Nejen, že v podstatě vymyslela Santu v podobě, v jaké ho známe dnes, ale každé další Vánoce nás nepřestává překvapovat svou kreativitou. Třeba jako, když se jeden rok rozhodla doručovat sníh z mrazivého Laponska až do tropického Singapuru. Coca-Cola totiž ve Finsku i Singapuru nainstalovala přístroj, skrze který umožnila obyvatelům těchto dvou států komunikovat spolu v reálném čase. Finové navíc mohli svým asijským protějškům, jejichž Vánoce jsou o sníh ochuzeny, poslat také trochu toho mrazivého potěšení. Na výsledek mrkněte sami.

 

 

Rok v hudbě

Vánoční kampaně mohou přicházet v mnoha podobách. Připomeňme si například znovu rok 2015. Na personalizované playlisty jsme dnes už všichni zvyklí a nikoho vysloveně neoslní. Před třemi lety ale Spotify přišlo s kampaní “Rok v hudbě, jak zněl rok 2015 u vás?”. Každý uživatel Spotify si mohl pustit vlastní video vytvořené právě jemu na míru a to podle hudby, kterou v daném roce poslouchal. Každý si tak mohl svůj rok hezky zrekapitulovat, všichni se tehdy navíc cítili velmi speciálně a hudební službě pěkně stoupla návštěvnost.

 

Spotify

 

Pohádka ze Švédska

Oděvní řetězec H&M je další značkou, která vánoční kampaně prostě umí. Vzpomínáte na to, jak loni na Facebooku vysílala svůj vlastní krátký film, ve kterém si zahrála i rapperka Nicki Minaj? V této moderní pohádce si střihla roli matky hlavní protagonistky, malé holčičky, která se rozhodla vystopovat zlého bratra Santa Clause a zachránit tak Vánoce před jeho sobeckostí. I když nejste zrovna na pohádky, tohle vás určitě dostane. Jsou přece Vánoce!

 

 

Kde je elf?

Ačkoliv má většina vánočních kampaní těžiště hlavně na YouTube, další z módních řetězců, tentokrát opět britského původu, před lety odstartoval velmi úspěšnou kampaň založenou hlavně na Instagramu. Po bouřlivé slavnostní noci se někam poztráceli Santovi elfové a jediným důkazem je “elfie”, které si s nimi Santa udělal. Fanoušci firmy na Instagramu pak byli požádaní, aby poztrácené elfy našli pomocí značení obrázků a dalších instagramových funkcí. Hra pak v různých krocích vedla uživatele z jednoho profilu na druhý a zapojila je do soutěží o hodnotné ceny.

 

tedselfie

 

 

Druhý dopis

Na vlně sentimentu se svezla další ze švédských firem Ikea. Ve Španělsku si pozvala 10 dětí ve věku od 4 do 9 let a poprosila je, aby napsaly hned dva vánoční dopisy. Jeden adresovaný Třem Králům (ve Španělsku nosí dárky) a jeden jejich vlastním rodičům. V tom prvním obvykle děti vyjádřily svou touhu po materiálních darech typu herní konzole, kytara a podobně. Ten druhý je však mnohem zajímavější. Ukázalo se v něm totiž, že děti mnohem více než po opravdových dárcích touží po tom, aby s nimi jejich rodiče trávili více času, hráli s nimi fotbal, večeřeli s nimi a byli na ně hodní. Ikea nakonec poprosila rodiče, aby dopisy přečetli nahlas. To víte, jedno oko nezůstalo suché.

 

Zpět