TEĎ SE BUDE MAKAT!

Zhubněte už za tři týdny! Za měsíc do plavek!
#Téma
FITKA A TĚLOCVIČNY ÚTOČÍ NA NAŠE NÍZKÉ SEBEVĚDOMÍ A SLIBUJÍ ZÁZRAKY. ZDENĚK WEIG Z TĚLOCVIČNY CROSSFIT PRAHA NESLIBUJE NIC. VE SVÝCH ČTYŘIAČTYŘICETI MÁ NESKUTEČNOU KONDICI A DOBRÝ PLÁN. JE JENOM NA VÁS, KAM AŽ TO SE SVÝM CVIČENÍM DOTÁHNETE.
Zpět

O čem je CrossFit?

Jeho hlavní výhoda spočívá v tom, že nemá žádnou specializaci. Je to sport poskládaný z jiných sportů do jednoho speciálního programu. V době vzniku se ve Spojených státech připravovala velká studie, která označila Romana Šebrleho jako nejuniverzálnějšího atleta planety, a CrossFit byl do určité míry odpovědí na to, jak toho dosáhl. V programu jsou především prvky z gymnastiky, aerobního cvičení a olympijského vzpírání. Zakladatel CrossFitu Greg Glassman vzal ze všeho to nejlepší a vytvořil svůj vlastní plán. Není to nic světoborného ani nového, ale jde o to, jaký tomu dal řád.

 

Co za tebou nejčastěji lidi přivádí?

Motivy jsou různé, ale většina lidí přijde, protože chtějí dobře vypadat, když si sundají triko. Chtějí se líbit druhým i sami sobě.

 

Jak těžká je první hodina?

První hodinu koncipujeme tak, aby na ní bylo nanejvýš šest nováčků. Příchozí se nemusí ničeho obávat. Máme různé pomůcky, které cviky usnadňují, jako například gumy pověšené na hrazdách, které si zaháknete pod chodidla. Když přítahů uděláte třicet, tak si zmenšíte gumu a pokračujete dál. Jednoho dne už to půjde bez pomoci.

 

Za jak dlouho si na mně okolí všimne nějaké změny?

Záleží na přístupu. Snažím se lidem vysvětlit, že když sem přijdou jednou týdně, tak je to na nic. To nefunguje. Nejsem Harry Potter. Nedávám do metra plakáty, které slibují, že se za tři týdny vyrýsujete. To neumím. Hlavně v zimě přichází spousta lidí, kteří se ptají, jestli zhubnou. To záleží na mnoha faktorech. Když budu cvičit dvakrát, nebo lépe třikrát týdně, za tři měsíce uvidím změnu. Pokud ne, asi budu muset něco změnit. Proto je dobré psát si deníček.

 

AG9C6368Každý sport je spojený s nějakými pomůckami. Co potřebuju ke CrossFitu?

Když budu dělat dřepy v běžeckých botách, budou mi vadit pod patou. Každý sport má svou specifickou obuv, a než do CrossFitu vstoupil Reebok jako oficiální partner, byly nejoblíbenějšími botami conversky, protože mají plochou podrážku.

 

Existuje nějaká vysloveně crossfitová mobilní aplikace, kterou máš rád?

Prvky CrossFitu nabízí aplikace Random WOD Generator. WOD znamená „workout of the day“ a tento pojem se v CrossFitu běžně používá. Jde o aplikaci, která vám vygeneruje celý trénink, když si sami nevíte rady nebo když o tom nechcete příliš dlouho přemýšlet. Navolíte si, jestli chcete cvičit pouze s vlastní vahou, anebo s přidaným závažím, a jedete na to. Na aplikaci oceňuji, že člověku neustále připravuje různá zajímavá překvapení a stále vás učí něco nového. Díky tomu není cvičení monotónní.

Je ještě nějaká další appka, kterou bys mohl doporučit?

Na cvičení použivám ještě aplikaci Tabata Timer. Při tabatě se cvičí 20 sekund ve vysoké intenzitě a následuje 10 sekund odpočinku. Cvičení se opakuje po dobu pouhých 4 minut, takže celkem provedete 8 cyklů. Jedná se pravděpodobně o jednu z nejlepších technik, jak spalovat tuky při cvičení. Vysoce intenzivní cvičení totiž zvyšuje fyzickou kondici mnohem efektivněji než vytrvalostní cvičení. Trénink i samotná aplikace jsou pojmenovány po japonském lékaři jménem Izumi Tabata. Při svých pokusech přišel na to, že sportovci, kteří po dobu šesti týdnů 5x týdně využívali tabata trénink, zlepšili svou maximální aerobní kapacitu o 14 %. Zároveň u nich došlo ke zlepšení anaerobní kapacity o 28 %.

 

WOD Generator

wodgenerator

iOS, ANDROID (zdarma)

 

Tabata Pro

tabatapro2

iOS, ANDROID (2,99 €/88 Kč)

 

 

 

Runkeeper

runkeeper

iOS, ANDROID (zdarma)

 

 

 

Jak to máš s běháním?

Na běhání používám aplikaci Runkeeper. Je to celkem základní věc, ale běhá s ní většina lidí, které znám. Když chcete dát o svých výkonech vědět kamarádům, snadno je můžete sdílet přes Facebook. Běhám pravidelně, ale nejsou to žádné velké vzdálenosti. Myslím, že naběhám do patnácti kilometrů týdně.

 

crossfitpraha.com

Zpět