Spacechem

#hry
#appky
Zpět

OBCHODY S MOBILNÍMI APLIKACEMI JSOU ZAHLCENÉ JEDNODUCHÝMI HRAMI, SE KTERÝMI SI HRAVĚ PORADÍ KAŽDÉ PŘEDŠKOLNÍ DĚCKO, ALE SPACECHEM, TO JE SLUŠNÁ VÝZVA I PRO ČLENY MENSY.

 

Chemie a algoritmizace jdou překvapivě dobře dohromady. Nebojte se, vyčíslování po vás nikdo chtít nebude. Chemie tu slouží pouze jako zdařilá kulisa, za kterou se schovávají proklatě náročné úlohy založené na algoritmech. SpaceChem může při prvním setkání působit jako nepřátelská hra, která vám nic nevysvětlí, i když počáteční sadu levelů doprovází srozumitelné pokyny. Ale pak už je to vážně jen na vás a vaší schopnosti vymýšlet efektivní řešení. Občas to neuvěřitelně bolí a pravděpodobně se nejednou budete cítit vážně hloupě, jenže pak se hádanku podaří vyřešit, vy podlehnete euforii a nadšeně se pustíte do další úrovně. A takhle pořád dokola, dokud vám skutečně nedojde trpělivost. Vaším úkolem je zprovoznit všechny reaktory na všech planetách a přetvořit prvky na použitelné chemické sloučeniny, a to pomocí logických smyček. Je to vlastně takové vizuální programování – pomocí různých operátorů se snažíte dosáhnout bezchybného chodu „aplikace“. Vychytat všechny „bugy“ je často daleko náročnější než vymyslet funkční řešení.

Grey_sandblasted_front_7K B

 

SpaceChem má snad jenom jednu zásadní vadu – na menších displejích se nehraje zrovna pohodlně. Je znát, že původně hra vznikla pro PC, a některé ovládací prvky jsou tak nepříjemně malé. Chce to alespoň 5″ displej, ideálně větší tablet.

 

A ještě perlička na závěr – autor SpaceChemu Zach Barth je otcem myšlenky Minecraftu. Markus Persson se totiž nechal velmi silně inspirovat jeho zapomenutou hrou Infiniminer. Zach z toho ale vůbec nic nemá a může se utěšovat jen tím, že právě jeho nápad stál za zrodem jedné z nejúspěšnějších her všech dob.

 

iconSPACECHEM

ANDROID (57 Kč)

 


Text: Lukáš Kunce

Zpět