Nové VR zóny v prodejnách T-Mobilu

Jak efektně zabavit čekající zákazníky
#Zaujalo nás
#Klenoty
#Připojené hračky
#trendy
#VR
Napadlo vás někdy, že čekání může být i příjemné? Lidi z T-Mobilu ano. To se tak jednou pár chytrých hlav dalo dohromady a vymysleli...no, sami uvidíte co.
Zpět

IMG_5483Pokud se, stejně jako já, rozhodnete vypravit na značkovou prodejnu do srdce celého českého T-Mobilu, centrály na pražských Roztylech, čeká vás poněkud nevšední zážitek. Kromě řady modelů telefonů a několika pultíků obsluhovaných prodejními asistenty se tu koncem loňského roku objevila jedna úplná novinka. Zóna s virtuální realitou tu vyrostla, aby návštěvníkům zkrátila čas čekání, uvedla je do světa virtuální reality i zábavnou formou seznámila s vlajkovými produkty. Stejnou zónu najdete už také v prodejně na Národní třídě a brzy se prý objeví ve všech 47 dalších značkových prodejnách T-Mobile po celém Česku.

 

„Na prodejnách budou VR sety k dispozici vždy po dvou kusech. Zvolili jsme model Samsung Gear VR s telefonem Samsung Galaxy S9+,“ vysvětluje specialista retailové komunikace T-Mobile Roman Maršík, který mě spolu s kolegyní Zdeňkou Eliášovou s novým T-Mobile mazlíčkem seznamují. Roman se Zdeňkou na projektu pracovali spolu s firmou Samsung, která dodala potřebný hardware, českou softwarovou společností PresentiGo a agenturou Havas. Pospíchám, abych nové VRko vyzkoušela a Zdeňka mi ještě rychle podává antibakteriální ubrousek s tím, že si můžu celý set před nasazením otřít. Koukám na to jako zjara, protože v takové situaci na hygienu vůbec nemyslím, a říkám si, že bych se nad svými návyky možná měla trochu zamyslet.

sluchatka 02

Tak fajn, brýle už mám na hlavě a můj doprovod mi podává ještě sluchátka, nad kterými krátce váhám. „Já si ty sluchátka asi dávat nebudu. Potřebuju, abyste mě naváděli, co mám dělat. Co když něco pokazím?,“ vrtím se nejistě jako důchodce, jenž s vnoučaty posílá svůj první email. (Jenže asi tak před 15 lety.) „To vůbec není potřeba, všechno je intuitivní, to zvládnete,“ pobízí mě Roman.„Intuitivní. To známe,“ pomyslím si. Asi podobně „intuitivní“ jako přejít z Windowsů na Maca a pak si na každou hloupost muset hledat návody na internetu? No, ale nedá se nic dělat, žádný doprovod nebude, a tak se do toho  magentového dobrodružství vrhám se sluchátky na uších úplně sama.

 

IMG_5485Okolní nákupní shon se rozpouští a já se ocitám sama v přízemí krásného rodinného domu, který u mě způsobuje vážnou touhu se do virtuální reality rovnou nastěhovat. Stačí prvních pár momentů ve VR Home, abych zjistila, že to jako s tím Macem naštěstí nebude. Hlas ve sluchátkách všechny kroky velmi polopaticky vysvětluje, takže se opravdu není čeho bát. První věc, kterou je třeba udělat, je upravit si brýle tak, aby byl obraz co nejostřejší. To se mi bohužel moc nedaří, a tak je mi z celé seance mírně šoufl.

 

Kvalita obrazu je i tak ale daleko lepší, než když jsem VR zkoušela naposledy. I když je celé odvětví vlastně spíše ještě v plenkách, všechny aspekty se stále vylepšují a obraz se zlepšuje. Navíc mnou vnímaná rozmazanost je vlastně i tak trochu problém, který souvisí s mými dispozicemi, jak mi Roman vysvětluje. Někteří lidé vidí údajně obraz hezky ostrý. No, co nadělám…Od paní hlasové průvodkyně se dozvíte také to, jak se v rámci VR pohybovat. Stačí se podívat směrem, kterým se chcete vydat a zatlačit na dotykovou plochu na boční straně brýlí. S headsetem na hlavě se můžete volně otáčet kolem své osy, příliš daleko se ale v reálném světě nevydáte, což je v obchodě plném nástrah a kolemjdoucích pochopitelně dobře. I tak se mi ale podařilo praštit se o stojan, a proto se raději usazuji na nabízenou židli.

 

Po virtuálním domě se můžete i vsedě toulat, jak se vám zlíbí, a kochat se jeho designem, to však pochopitelně smyslem projektu není. Do domovského rozhraní umístili tvůrci této VR experience několik „triggerů“, tedy ve slovníku běžné populace „spouštěčů“, které vás buď přenesou do nového prostředí, nebo rozjedou určitou akci. V domě můžete najít hned tři objekty – televizi, laptop a „poutač“, které vám v kostce představí T-Mobile produkty, jako je pevný internet, televize a balíček Magenta 1. Kdo však hledá i trochu té zábavy, nepřijde zkrátka. Třeba model auta vás přenese za volant vozu a na vyhlídkovou jízdu městem, při které se zároveň seznámíte s tím, jak funguje Chytré auto, což je vlastně zařízení, které vám dává informace o stavu vozidla, mapuje aktuální jízdní vlastnosti i lokalizaci auta. (Přečtěte si, jak jsme službu testovali hned po jejím spuštění.)

box celek 02

Když se ale vrátíte zpět do „domovského menu“, můžete se vydat po stopách zábavných prvků, které se v rozhraní nacházejí. Zatím jsou k dispozici pouze 360° videa. Díky nim se ocitnete například na thajské lodi s místními rybáři a úchvatnými výhledy nebo po boku potápěčů prozkoumávajících korálový ekosystém. „Časem máme v plánu přidat ještě další interaktivní prvky a hry,“ říká Roman. Brzy se navíc zákazníci, kteří přišli do prodejny něco řešit, nebudou muset obávat, že ve virtuálním světě zmeškají vyvolání svého pořadového čísla. To se totiž objeví přímo v prostředí virtuální reality.

 

Systém možná ještě není tak vychytaný, jak by si jeho tvůrci přáli, stále se ale jedná o originální řešení, které T-Mobile v Česku nabízí jako jediný operátor a rozhodně stojí za to si VR na prodejně vyzkoušet. Nemusíte kvůli tomu jezdit až na Roztyly, stačí si počkat až celá zóna dorazí k vám na vaši prodejnu. Mělo by se tak stát během příštích pár měsíců.

 

Text: Aneta Ščotková

Foto: archiv T-Mobile a autorka

Zpět