Nejlepší realita je rozšířená!

Pokud jste posledních pět let nežili v jeskyni, určitě jste zaregistrovali nejednu selfie s psím filtrem. Pokud žili, oholte se a stáhněte si aplikaci Snapchat nebo Instagram. Pokrok nezastavíš.
Zpět

Rozšířená realita, díky které se můžete vyfotit s psíma ušima, příčeskem, bujnou kšticí Donalda Trumpa, anebo i pochytat všechny pokémony, je označována jako budoucnost aplikací, sociálních médií a marketingu. A pokud vás zajímá, které společnosti došly dál než Kylie Jenner s filtry rtěnek, klikli jste na správný článek.

Rozšířená realita od Pepsi

Víte proč AR funguje? Vytrhne vás z šedi dne a zaručeně na pár minut zabaví. A jelikož nic není všednější než zastávka autobusu, tak se londýnská pobočka Pepsi Max vyřádila právě na ní. Pro lidi vyčkávající na zpožděný spoj do práce (i pro ty střízlivé) si připravila scenérie přeletu létajících talířů nebo útoku chapadel z hlubin kanálu. To vše už v roce 2014!

Digitální romance

A teď k té budoucnosti. Pokud nejste v Londýně a jste zrovna single, můžete čas strávený na zástavce zúročit hledáním lásky na první AR pohled. Tedy možná budete moci, jestli se Tinder nevzdá svého nápadu a zrealizuje ho. S jejich aplikací byste totiž mohli namířit svůj fotoaparát na kohokoliv na ulici a pokud by měl sám svůj Tinder účet, byla by ruka v rukávě. Tedy za skromného předpokladu, že by ten dotyčný posléze také „swajpnul“ doprava.

Out-of-store In-store

Dejme tomu, že „swajpnul“. Při prvním rande jste nic nezkazili, rok utekl jako voda, a najednou si zařizujete společný byt. A pokud nemáte běžně za páskem dvě akuvrtačky, metr a štafle, zachrání vás Ikea. Ta využívá AR ve své aplikaci Ikea Place. Díky ní si nejen vyzkoušíte, který lustr sedí k vašemu koberci, ale i jestli se k vám vejde a bez obtíží pod ním projdete. Umí totiž zobrazovat své 3D modely v reálné velikosti vůči okolí. Tím tak přesouvá in-store zážitek (který je u nich kolikrát vyčerpávající) přímo do vašeho obýváku.

Blýskněte se svými zuby

SensAR-design-v802-game

 

Před loňskými Vánoci jste možná na Facebooku zachytili AR hru, ve které pohyby hlavou chytáte do úst různé dobroty, ale také pastu Sensodyne. Hlavní ambasadorkou kampaně této zubní pasty byla YouTuberka Terry, která soutěžila s Adamem Mišíkem, kdo získá ve hře více bodů. Až se budete nudit v autobuse, můžete si vyzkoušet, jestli bude lepší než oni. Hru najde tady: http://bit.ly/sensodynevanoce

 

 

 

 

 

 

Připravil: Jakub Vičar

Zpět