Jak se stát slavným youtuberem?

Nechte si poradit přímo od YouTube!
#Návody a inspirace
#VYGOOGLENO
#Tutorial
#v síti
Zpět

Youtubeři dnes fascinují mladou generaci podobně jako kdysi hvězdy teenagerovských seriálů z losangeleských předměstí či garážové kapely ze Seattlu. A stejně jako mnoho tehdejších -náctníků i -cátníků tajně snilo o televizní slávě i divokých koncertních šňůrách, dnes se touží po davech sledujících.

 

Stát se youtuberem je zdánlivě snazší než proslavit se jako umělec. Nenechte se ale uchlácholit, konkurence je i tady pěkně tvrdá a za každou online hvězdičkou stojí velká dřina. Proto jsme se speciálně pro vás podívali na to, co začínajícím tvůrcům, kteří chtějí prorazit, radí sám guru YouTube.

youtube rewind

Proč je YouTube najednou pro všechny tak zajímavý?

Platforma běží v celkem 90 lokalizovaných variantách a v 80 světových jazycích. Každou minutu sem uživatelé nahrají 400 hodin obsahu. Těchto uživatelů, kteří se na YouTube pravidelně vrací ne jen nahrávat, ale hlavně sledovat, je v současnosti více než 1,5 miliardy. Sledovanost videí navíc má ještě stále vzestupnou tendenci, protože narůstá počet jejich zhlédnutí přímo z mobilu. Lidé si prostě zvykli mít YouTube stále u sebe a k dispozici a hledat na něm vše, co je zajímá.

 

A jaké jsou podle YouTube zásady úspěšného kanálu?

1) Jasná vize a zajímavý obsah

 

YouTube je platforma otevřená téměř jakémukoliv obsahu. Jen vy tak rozhodujete o tom, co můžete lidem tam venku nabídnout. Máte originální koníček, zajímavé zaměstnání, vynikáte v nějakém oboru? Vyzkoušet můžete v podstatě kde co. Na svém kanálu ale buďte konzistentní a držte se svého “kopyta”.

Třeba jako:

  • neznámý kluk z Prahy Brick Builder, který na YouTube vydělává peníze sdílením videí o stavění z Lega (pro zajímavost jej sleduje více než 1,2 milionů uživatelů z celého světa);

Brick Builder

  • Zuzka Light, která jako Češka prorazila v USA svými videi o fitness, zdravém životním stylu a holistickém zdraví (tedy rovnováze těla, mysli a duše);

 

  • máma dvou dětí Tereza, která se na svém kanálu MamaLifestyle zpopularizovala svůj rodinný život;
  • tvůrce stojící za kanálem Jdeme žrát, který miluje testování nezdravých jídel, produkci rychlých občerstvení i donáškovou službu;

jdeme žrát

  • novinář Jarda Konáš, který rád čte knihy a rád o nich ostatním vypráví.

 

2) Kvalitní videa

Ať už bude váš obsah jakkoliv zajímavý, nikdy s ním neprorazíte, pokud si nepohlídáte jeho formu. Obsah a forma bez sebe nemohou dýchat. Někdy je dokonce lepší dívat se na dobře natočené nic než na nekvalitně zpracovaný trhák. Zaměřte se na techniku, světlo i vhodné ozvučení.

 

3) Přehledný kanál

Když váš kanál lidé navštíví poprvé, měli by během chvilky pochopit, co je tam čeká. Zaměřte se na úvodní informace i přehledné rozdělení videí do sekcí. Vypilovat můžete také branding kanálu i samotných videí a vtisknout jim originální tvář.

Zuzka Light

4) Vhodně nazvaná videa

Je to stejné jako u marketingu. Pokud chcete, aby vaše videa měla co nejvíce zhlédnutí, musíte jim dát správný název. A nejde jen o to, aby samotný název byl dostatečně atraktivní, ale je potřeba přemýšlet také nad tím, jak a co lidé vyhledávají. Aktuální statistiky vyhledávaných výrazů zjistíte i na stránce Trendy Google.  

trends

5) Promo

I když budete mít skvělý obsah i správný název, nelze jen čekat na to, že si vás sledující najdou jen tak sami. Až svůj kanál částečně zaplníte, myslete také na to, jak jej budete promovat. Třeba formou reklamy na ostatních sociálních sítích, partnerství s jinými úspěšnějšími kanály,… Se svými fanoušky také vždy komunikujte, odpovídejte na komentáře a sledujte jiné youtubery.

 

Tip!

Pokud se na svou novou kariéru přece jen chcete připravit trochu důkladněji, můžete se přihlásit i do YouTube Creators Academy, která je plně online a zdarma.

YouTube Creators

A pokud si přece jen netroufáte vyrazit do světa s vlastní tvorbou, vybít se můžete alespoň nanečisto pomocí hry Youtubers Life pro Android i iOS. Vytvořte si vlastní postavu a zahajte svou hvězdnou virtuální youtuberskou kariéru!

Redakce Charger

Zpět