HUDBA

Pět nejlepších soundtracků začátku roku 2016
#hudba
Veronika Kratochvílová - Hudební publicistka, mediální diskutérka, bývalá zpěvačka skupiny LUS3, vystudovaná lingvistka, muzikantská liduška, amatérská potapěčka, profesionální cestovatelka a řidička vysokozdvižného vozíku začátečník. Baví ji hudba, sport a lidi s názorem.
Zpět

Berani – Atli Orvarsson (Lakeshore Records)

 

Berani

Islandský skladatel Atli Orvarsson si už tolikrát vyzkoušel, co znamená komponovat hudbu pro velkorozpočtové hollywoodské trháky, že se stále častěji nechává unášet autentickou atmosférou snímků, jejichž podstatou není masová senzace, ale hluboké sdělení bez okázalých kudrlinek. Práce na filmu Rams (Berani) je dokladem jeho hudebního cítění i schopnosti napojit se na režiséra. Autentická a surová atmosféra jeho rodného Islandu se už po titulní stejnojmenné skladbě soundtracku vpijí hluboko pod kůži a unáší posluchače do míst, kde život znamená boj bez nadsázky. Artová poetika v kombinaci s černým humorem se zrcadlí i ve všech jedenácti skladbách, které jsou povětšinou tvrdší než islandská zima i beraní hlavy dohromady. Na kultovní hit Haukura Morthense se vysloveně vyplatí počkat. Bude vám totiž hrát tak dlouho v hlavě, až se budete chtít dozvědět, o čem se tu zpívá a kurzy Islandštiny na sebe nenechají dlouho čekat.

 

Kung Fu Panda 3 – Hans Zimmer (Sony Classical)

 

Kung Fu Panda 3

Po geniálním sountracku k Malému Princi, kterým Hans Zimmer koncem minulého roku stihl oblbnout všechny generace fanoušků tohoto animovaného skvostu z dílny Marka Osborna, vměstná svůj cit pro harmonie do dalšího filmového sountracku po boku téhož režiséra. Jedna z nejúspěšnějších animovaných sérií na světě se vrací a v jejím čele nestojí nikdo jiný než slavný kung-fu bojovník, tak trochu i do šířky urostlý panda Po. Už titulní skladba traileru s názvem Wild Ones, o kterou se podělil raper Flo Rida s hostující australskou zpěvačkou Sia, napovídá, že o tomhle filmu uslyšíme víc než dost. Fanoušci geniálního německého skladatele si tak mohou krátit dlouhou chvíli do května, kdy v rámci svého světového turné vystoupí s Českým národním symfonickým orchestrem, kapelou i sborem v pražské O2 aréně.

 

Osm hrozných – Ennio Morricone (Decca Records)

Osm-Hroznych

Říká se, že pro režiséra Quentina Tarantina je hudba 80 % celého filmu. Pomáhá mu najít rytmus děje a vytvořit atmosféru příběhu. Jednotlivé skladby si proto vybírá ještě předtím, než začne pilovat scénář. A pro takovou spolupráci není lepší volby než ostřílený sedmaosmdesátník Ennio Morricone, který se pro filmovou hudbu narodil. Jestli si někdo zaslouží letošní Zlatý Globe za filmové melodie, pak je to určitě snímek The Hateful Eight, kde mezi autorskými skladbami italského génia najdete třeba i pecku Roye Orbisola nebo šest let starý song Apple Blossom od legendárních The White Stripes.

 

Ave, Caesar! – Carter Burwell (Black Lot Music)

 

Ave, CaesarHudební experimenty, nadsázka, ironie a melodie nakažlivější než ebola. To je klíč k popisu práce amerického filmového skladatele, který se tentokrát vyřádil u nejnovějšího filmu bratří Coenů. Ústřední singl Go ‚Head, který proslavil zpěváka a skladatele vystupujícího pod pseudonymem Rocstrong, ručí za to, že hudební fajnšmekři rozhodně nepřijdou zkrátka. Produkovat hollywoodský film musí být o nervy, zvlášť když jistá neznámá organizace unese vaši největší hvězdu a chce za ni výkupné. Může to být ale taky pořádná jízda, zábava a skvělý důvod vyrazit si v únoru do kina.

 

Dánská Dívka – Alexandre Desplat (MovieScore Media)

 

Když se oscarový režisér Tom Hooper rozhodl natočit film podle stejnojmenné knihy inspirované skutečným životním osudem dánské malířky Gerdy Wegener a jejího partnera Einara, který se cítil být ženou v mužském těle, dalo se předpokládat, že to bude trhák. Působivý příběh však nabývá ještě větších rozměrů díky hudebnímu doprovodu z dílny francouzsko-řeckého skladatele Alexandra Desplat, který se tentokrát opravdu vyřádil. Melancholické skladby, ze kterých budete mít husinu po celém těle, vás nenechají letargicky zírat do prázdna, ale opravdu přemýšlet nad nelehkým životním osudem duše, který vstoupila do špatného těla.

 

Text: Veronika Kratochvílová

Zpět