Důležité je být autentický!

říká o sítích Klára Honzíková
#Rozhovor
Klára Honzíková ze Socialbakers má na starost pořádání velkých akcí jako Engage Prague, která se řadí mezi jednu z největších konferencí o sociálních médiích na světa. Jakou sociální síť používá nejčastěji a proč se i digitální elity rády potkávají tváří v tvář?
Zpět

Klara 1Kterou vlastnost považujete za nejdůležitější u člověka, který pořádá eventy pro stovky lidí?

Selský rozum. Někdy je třeba rozhodovat se hodně rychle a následovat zdravý selský rozum se mi zatím vždycky vyplatilo.

 

Prozradíte nám recept na úspěch na sociálních sítích – ve třech větách?

Zvládnu to i jedním slovem. Nejdůležitější je být autentický.

 

 

Jak moc náročné je pořádat akci, jako je Engage?

Je to těžké, ale nejsem na to sama – všechno je to o týmové práci a já měla na lidi kolem sebe vždycky štěstí. Zdaleka to není nejnáročnější událost, kterou jsem měla na starosti.

Klara 2

Co bylo nejtěžší?

Před deseti lety, kdy jsem neměla zkušenosti, jaké mám dnes, jsem po Česku a Slovensku organizovala turné vánočního kamionu Coca-Cola. Koordinovala jsem dva velké týmy zároveň a během necelého měsíce jsme objeli víc než 40 lokací. Řešili jsme spoustu produkčních, ale i neprodukčních problémů – třeba ponorku v rámci týmů.

 

Konference jako Engage Prague je setkání digitálních elit – potřebují se lidé ještě scházet osobně, když jsou neustále v kontaktu po drátech?

Setkání tváří v tvář je pořád silnější, emocionálnější a nabídne možnost zažít něco víc. Eventy se podle mého nedají ničím virtuálním nahradit.

 

Pomáhají vám dnes při organizaci akcí sociální sítě?

Pomáhají hodně s propagací. Spoustu věcí se díky nim lidé dozvědí jednoduše tím, že si je navzájem nasdílejí. Po akci máme díky nim také spoustu obsahu – ať už to jsou fotky z Instagramu, anebo zpětná vazba od účastníků, kterou často sdílí přes Twitter.

 

Jaký máte telefon?

Mám firemní iPhone.

 

Jaké aplikace na něm proháníte nejčastěji?

Nejvíc Instagram a s ním spojené aplikace určené pro tvorbu a správu obsahu. Vedle Instagramu používám nejspíš jen Počasí, Mapy a Spotify. Do displeje se dívám velkou část svého dne a úplně mi to stačí. Žádné hry ani jinou zábavu v mobilu nemám.

 

Na Chřibské máte chatu, které říkáte Vejminek. Je to způsob, jak utéct z hektického světa?

Já z něj utíkat nemusím. Lidé, co dělají práci, jako já, jsou většinou smířeni s tím, že je to hektické. Hezkou chalupu jsme hledali spoustu let. A najednou se objevila tahle. Místo pro mě bylo o to významnější, že pocházím z tohoto kraje. Všechno do sebe hezky zapadlo. Ukázalo se, že dům rekonstruoval člověk, který má v Chřibské restauraci, kde jsme měli s přítelem první rande. A shodou okolností teď pracuji s kolegyní, která na tu chalupu v minulosti jezdívala na prázdniny.

Chaloupka0006

Chalupu pronajímáte – pomáhají vám v hledání hostů digitální komunikační prostředky?

Ano, Instagram se nečekaně stal naším nejsilnějším prodejním kanálem. Díky obsahu, který na této sociální sítí tvoříme, jsme za dva měsíce získali přes 2500 fanoušků a máme obsazené víkendy až do konce listopadu. Jsme rádi, že to lidi baví a jezdí k nám na sever Čech, kde je moc krásně.

 

Klára Honzíková pracuje pro českou společnost Socialbakers, která patří ke světové špičce v oblasti analýzy sociálních sítí. V minulosti vedla český fanklub Harryho Pottera. Pracovala pro CzechInvest a Ogilvy (organizovala mimojiné i turné vánočního kamionu v Česku i na Slovensku), pak byla 4 roky na volné noze a cestovala. Sen si splnila, když jako dobrovolnice pracovala na tenisovém Australian Open. Má zkušenosti s pořádáním velkých eventů v Praze, v New Yorku, Chicagu nebo třeba na Bali. Dva roky se podílela na pořádání tenisového Laver Cupu. Radost ji dělá chalupa Vejminek, kterou si s přítelem pořídili na Chřibské.

IMG_7094

Instagram_iconVejminek si prohlédněte na Instagramu @vejminek

 

 

 

Připravil: Adam Maršál

Zpět