JAK SE VAŘÍ NOVÁ REKLAMA

Nová kampaň pro Twist
#Zaujalo nás
Zpět

Mobily jsou domácími mazlíčky současnosti a Twist je pro ně skvělé krmení. Na základě této úvahy vznikli protagonisté nové kampaně pro Twist. Určitě jste je už viděli tři chlupaté postavičky, které skáčou, tancují, vrtí se a propagují předplacené karty Twist od T-Mobilu. Charaktery s pracovními jmény Růžový, Oranžový a Tyrkysový vytvořil výtvarník, kreslíř a režisér Přemek Ponáhlý. Setkali jsme se s ním v pražském studiu ProgressiveFX, abychom zjistili, jak se rodí 3D mazlíčci.

 

ProEXR File Description =Attributes= CameraFilmApertureHorizontal (float): 1 CameraFilmApertureVertical (float): 1.48671 CameraFocalLength (float): 2.16812 arnold/AA_samples (int): 5 arnold/auto_transparency_depth (int): 10 arnold/bounds_max_x (float): 0 arnold/bounds_max_y (float): 0 arnold/bounds_min_x (float): 1 arnold/bounds_min_y (float): 1 arnold/diffuse_depth (int): 1 arnold/diffuse_samples (int): 2 arnold/glossy_depth (int): 1 arnold/glossy_samples (int): 2 arnold/host/hw (string): "2 x Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2670 0 @ 2.60GHz (16 cores, 32 logical) with 65459MB" arnold/host/name (string): "Z820-03" arnold/host/os (string): "Windows 7 Professional Service Pack 1 (version 6.1, build 7601)" arnold/reflection_depth (int): 2 arnold/refraction_depth (int): 2 arnold/refraction_samples (int): 2 arnold/sss_samples (int): 2 arnold/stats/date (string): "Tue Jun 14 10:44:54 2016" arnold/stats/geo/curve_segments (float): 3.24403e+06 arnold/stats/geo/triangles (float): 1.79336e+06 arnold/stats/memory/peak (float): 8381.16 arnold/stats/memory/start (float): 882.957 arnold/stats/rays/all/pixel (float): 370.664 arnold/stats/rays/all/total (float): 1.69749e+10 arnold/stats/rays/camera/pixel (float): 24.1961 arnold/stats/rays/camera/total (float): 1.10808e+09 arnold/stats/time/render (float): 3198.31 arnold/stats/time/setup (float): 8.55452 arnold/texture_max_memory_MB (float): 1024 arnold/threads (int): 32 arnold/total_depth (int): 10 arnold/version (string): "Arnold 4.2.13.3 windows icc-14.0.2 oiio-1.5.22 rlm-12.0.2 2016/03/21 17:36:24" arnold/volume_depth (int): 0 arnold/volume_samples (int): 2 capDate (string): "2016:06:14 10:44:54" channels (chlist) compression (compression): Zip16 dataWindow (box2i): [0, 0, 5380, 7999] displayWindow (box2i): [0, 0, 5380, 7999] lineOrder (lineOrder): Increasing Y pixelAspectRatio (float): 1 screenWindowCenter (v2f): [0, 0] screenWindowWidth (float): 1 type (string): "scanlineimage" worldToCamera (m44f): [{1, 0, 0, 2.65517}, {0, 1, 0, -1Vypadá přesně tak, jak si člověk představuje umělce nebo režiséry reklam – vysoký, kudrnatý, s upraveným plnovousem, živýma očima a stálým úsměvem. Působí v režisérském duu Wolfberg, v němž se spolu s kolegou Janem Kalvodou jako jedni z mála u nás zaměřují na tvorbu spotů kombinujících živou akci s animací a dalšími netradičními vizuálními formami. Byli to oni dva, kdo vytvořili zdravě morbidní reklamu „Bobíkova smrt“, kde se Přemek postaral o její animovanou podobu. Jeho práce můžete znát také z obálek desek skupiny Prago Union, z edice etiket limonády Kofola, z českého komiksového časopisu AARGH! nebo ilustrátorské soutěže Raw Art Wrestling, kterou v Praze pořádá studio DRAWetc. Jako autor chlupáčů pro kampaň na Twist vzešel ze soutěže, v níž své návrhy prezentovalo pět dalších kreslířů. Požadavek byl, aby postavičky vycházely z mobilního telefonu, měly obličej, čtyři končetiny, byly chlupaté, veselé a roztomilé. Přemek si pochvaluje, že až na pár drobností měl od zadavatele volnost rozehrát na plno svou fantazii. Rozpustilé, i když genderově nevyhraněné bytosti později dostaly i pracovní název Oranžový, Tyrkysový a Růžový nebo též jednoduše „mazlíci“.

 

twist_print_V09_sl_oprava_save_Hreba_cmykKdeže pro ně Přemek čerpal inspiraci? On sám žádného domácího mazlíčka nemá, protože podle vlastních slov na psa žije až příliš ve městě, papoušky nesnáší a ryby by mu uhynuly v řasách. Když chlupaté potvory vymýšlel, nemusel chodit do zoologické zahrady ani otvírat atlas zvířat. Stejně jako většina kreslířů si pořád „něco čmárá“ a má v hlavě stovky nebo spíš tisíce různých nápadů, tvarů a charakterů.

 

I mazlíky si nejprve naskicoval tužkou jen tak na kus papíru a svůj nápad rozvíjel v programu Procreate na svém iPadu, na který nedá dopustit. Jako u všech postav se hodně soustředil na oči, které postavičkám vtisknou jejich charakter. Například šikmé oči můžou na diváky působit přísně nebo přezíravě. Když byly mazlíci hotoví, přišel čas oživit je ve 3D podobě. Na starost si je vzali profesionálové z postprodukčního studia ProgressiveFX, které se kromě 3D grafiky, animací a počítačových her věnuje také výrobě vizuálních efektů pro reklamu a film. Polovinu zakázek vytváří pro zahraniční trh a momentálně intenzivně pracuje na celovečerním filmu Hurvínek, který bude mít premiéru v příštím roce. Dobrá zpráva je, že české 3D je na hodně vysoké úrovni, někteří autoři vyčnívají i ve světovém měřítku.

Premek_ilustrace 3 premek2

ilustrace od Přemka

ilustrace od Přemka

twist_breakdown_rigging twist_breakdown_color

základní modely

náhled barev a textur / shaderů

Spousta z nich ale bohužel nepůsobí v Česku z části i proto, že většina klientů volí v reklamě jistou a bezpečnou cestu, k níž se u nás 3D animace stále ještě neřadí. O to lépe, když i v Česku někdo projeví odvahu a takové tabu zlomí. Grafici z ProgressiveFX měli za úkol rozhýbat 2D mazlíky a převést je do trojrozměrného světa. Zdánlivě snadný úkol představuje vytvoření 3D modelů, chlupů, scény, nasvícení, vyladění barev i pozadí. V této fázi se často ukáže, že věc, která je na papíře bezvadná, najednou při pohledech z více stran nefunguje. Nemá správné tvary a proporce a lidské oko, resp. mozek ji odmítá přijmout a podvědomě ji vyhodnocuje jako nepřirozenou a nepravděpodobnou.

 

image1_300cmyk

„Byl jsem strašně rád, když tato zakázka přišla, a ještě raději, že jsme na ní mohli pracovat právě s Přemkem, který má v tomto směru velké zkušenosti a dopředu si dokáže představit, jak bude jeho práce vypadat ve 3D,“ říká Jan Rybář, supervizor studia PFX. Podle něj například v Japonsku má téměř každá firma nějakého maskota a je dobře, že se tento trend pomalu stěhuje i k nám a již neplatí, že charakter zastupující nějakou značku musí být vždy jen člověk. Smyšlené postavy mají své výhody.

 

Když máte v reklamě herce, za půl roku už zas může propagovat jinou věc nebo jiný výrobek, kdežto 3D postava vám zůstane jednou provždy spojená jenom s vámi. Růžový, Tyrkysový a Oranžový proto nikdy nezradí a neutečou do spotu na jogurt nebo životní pojištění, ale zůstanou věrní Twistu.

 


 

Text: Adam Maršál

Zpět